Известие

Collapse
No announcement yet.

Алфа 147/156/ГТ, тема за общи приказки

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Първоначално публикувано от Ivanov_ Покажи съобщение
    По-скоро синхронизатори на кутията.
    Има ли и на първа и на задна? И включване на място? На място какво синхронизира?
    Last edited by lordliness; d.m.y г., 22:23.
    Не всички, които се скитат, са изгубени.

    Comment


    • От коя година аудиото на 147 чете мп3?

      Сърцата са по-капризни от умовете.

      Comment


      • Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
        Има ли и на първа и на задна? И включване на място? На място какво синхронизира?
        ЖТД-то има синхронизатори на първа че и на задна (колкото и да е странно). Аз на моята 156 съм пробвал за идеята да включа задна в движение напред с около 5-10 км/ч - влиза. НЕ съм отпускал съединителя

        На място ролята на синхронизатора е както и в движение - да изравнява периферни скорости.
        Пример - чакаш на светофар и си изключил от скорост, отпуснал си съединителя, двигателят работи и всичките чаркалаци в кутията се въртят, а колата е на място. Светва жълто, натискаш съединителя и включваш първа - тук вече е ролята на синхронизатора - да обере разликата, или в конкретния случай да спре движението на зъбчатките в кутията и да включиш първа без колата да подскочи. Който е карал газка и прочие стара руска техника ще си спомни как в случая се включваше първо втора, а после първа за да не хъркат скоростите (щото сихронизатор има от втора нагоре, а на газката от даже от трета).

        Първоначално публикувано от potrebitel22 Покажи съобщение
        Трудно включване на 1ва и задна от място счита ли се за признак за заминаващ съединител ?

        Като цяло не е "твърд" ( освен малко ако паля сутрин ), "полу-съединител" ми се пада малко на горно положение (т.е. не е по средата на хода на педала ).

        Другото е, че ако примерно съм на 3та и при доста леко натискане на педала се усеща, че влияе на движението (нещо като приплъзване).

        Като цяло нямам желание да го сменям, но да не ме остави някъде на пътя.
        Трудно включване на задна и първа обикновено е признак за неотделящ докрай съединител, или ако го прави само на загряла кутия - за калпаво масло.
        Насочи се към преглед на помпите, ти си с хидравлична система и износването на съединителя не влияе на това къде отделя. Щом при теб е високо, може да имаш проблем по системата.
        Last edited by tonov; d.m.y г., 10:09.
        166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti
        ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer

        Comment


        • Първоначално публикувано от tonov Покажи съобщение
          ЖТД-то има синхронизатори на първа че и на задна (колкото и да е странно). Аз на моята 156 съм пробвал за идеята да включа задна в движение напред с около 5-10 км/ч - влиза......
          Странно, наистина.

          В E-learn има относително добро описание на скоростните кутии, но такова нещо, като синхронизатор за задна, аз не видях.

          Относно синхронизаторите е описано това, че тези за 3-та, 4-та, 5/6 са на първичния вал а тези за 1-ва и 2-ра - на вторичния.

          При мен не съм пробвал да включвам задна в движение напред, но при спряло положение, пускане на съединителя на неутрална, натискането му и неизчакване на 2 - 3 секунди, опит за включване на задна води до хъркане.

          Накратко - за влизане, ще влезе но това не означава, че е синхронизирана.
          Last edited by ecotronic; d.m.y г., 16:28.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
            Странно, наистина.

            В E-learn има относително добро описание на скоростните кутии, но такова нещо, като синхронизатор за задна, аз не видях.

            Относно синхронизаторите е описано това, че тези за 3-та, 4-та, 5/6 са на първичния вал а тези за 1-ва и 2-ра - на вторичния.

            При мен не съм пробвал да включвам задна в движение напред, но при спряло положение, пускане на съединителя на неутрална, натискането му и неизчакване на 2 - 3 секунди, опит за включване на задна води до хъркане.
            На Алфите не знам как е, по принцип мисля, че няма кола със синхронизатор на задна. Тонов едва ли е разглобявал скорости на Алфа, съди по косвени признаци. Ако наистина е видял на живо ще приема. Или някой който е отварял скорости да каже със сигурност.
            Случвало се е да не мога да включа на задна на място, без да има хъркане, тогава просто пускам съединителя, натискам го пак и включвам веднага
            Last edited by lordliness; d.m.y г., 16:36.
            Не всички, които се скитат, са изгубени.

            Comment


            • Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
              На Алфите не знам как е, по принцип мисля, че няма кола със синхронизатор на задна. Тонов едва ли е разглобявал скорости на Алфа, съди по косвени признаци. Ако наистина е видял на живо ще приема. Или някой който е отварял скорости да каже със сигурност.
              Случвало се е да не мога да включа на задна на място, без да има хъркане, тогава просто пускам съединителя, натискам го пак и включвам веднага
              Има такива кутии, примерно Tremec TR-3650 при Форд Мустанг, но са рядкост.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                Има такива кутии, примерно Tremec TR-3650 при Форд Мустанг, но са рядкост.
                Говорим за масово производство. Никога не съм имал проблем с включването на място на коли, които нямат синхронизатор.
                При някои коли в движение лоста не може да се вкара на първа, колкото и да натискаш.
                Last edited by lordliness; d.m.y г., 17:15.
                Не всички, които се скитат, са изгубени.

                Comment


                • Първоначално публикувано от tonov Покажи съобщение
                  ЖТД-то има синхронизатори на първа че и на задна (колкото и да е странно). Аз на моята 156 съм пробвал за идеята да включа задна в движение напред с около 5-10 км/ч - влиза. НЕ съм отпускал съединителя

                  На място ролята на синхронизатора е както и в движение - да изравнява периферни скорости.
                  Пример - чакаш на светофар и си изключил от скорост, отпуснал си съединителя, двигателят работи и всичките чаркалаци в кутията се въртят, а колата е на място. Светва жълто, натискаш съединителя и включваш първа - тук вече е ролята на синхронизатора - да обере разликата, или в конкретния случай да спре движението на зъбчатките в кутията и да включиш първа без колата да подскочи. Който е карал газка и прочие стара руска техника ще си спомни как в случая се включваше първо втора, а после първа за да не хъркат скоростите (щото сихронизатор има от втора нагоре, а на газката от даже от трета).


                  Трудно включване на задна и първа обикновено е признак за неотделящ докрай съединител, или ако го прави само на загряла кутия - за калпаво масло.
                  Насочи се към преглед на помпите, ти си с хидравлична система и износването на съединителя не влияе на това къде отделя. Щом при теб е високо, може да имаш проблем по системата.
                  Чичко Тонов ,в нашите колици няма синхронизатор на задна .Моляте не искай да ти правя видео
                  Alfa Romeo 156 2.4JTD , 156 SW 2.4 JTD ,156 SW 1.9 JTD , 156 SW 1.9 JTD Q4 ,147 1.9 JTD

                  Comment


                  • Първоначално публикувано от alfista 96 Покажи съобщение
                    Чичко Тонов ,в нашите колици няма синхронизатор на задна .Моляте не искай да ти правя видео
                    Това е точен и кратък отговор, от човек който е отварял кутии на алфи
                    Благодаря
                    Не всички, които се скитат, са изгубени.

                    Comment


                    • Здравейте алфисти възможно ли е след заварка по колата да се появат тези грешки.
                      Сега не ми работи нищо по таблото - скоростомер, оборотомер и никакви лампи и осветление. Освен това изчезнаха и задните светлини.
                      Attached Files
                      sigpicAlfa Romeo 156 1.9 jtd 110 hp 2001 + remap - ex
                      156 Sportwagon 1.9 m-jet 140 hp

                      Comment


                      • Провери си предпазителите.
                        Тези при акумулатора, тези в таблото под волана (по-специално втория отляво надясно на най-долния ред) и тези, които са разположени над таблото под волана.


                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                          Провери си предпазителите.
                          Тези при акумулатора, тези в таблото под волана (по-специално втория отляво надясно на най-долния ред) и тези, които са разположени над таблото под волана.
                          Ок благодаря на акумулатора намерих един 60А, под таблото не съм ги гледал притеснява ме да не е абс или аербег централата.
                          sigpicAlfa Romeo 156 1.9 jtd 110 hp 2001 + remap - ex
                          156 Sportwagon 1.9 m-jet 140 hp

                          Comment


                          • Не виждам особена връзка между неработещите неща, които си изброил и ABS или ербег централата. Тъй че не се притеснявай, преди да си проверил бушоните.


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • Беше ли разкачен акумулатора, когато се заваряваше?
                              Alfa Romeo 156 SW 122kW 2004 DISTINCTIVE
                              Lancia Y 1,2 8V 60к.с. 2001g. - на щерката
                              Skoda 100S-в пенсия и КлиоI,1,4 Energy-продадено Opel kadet 1,3 LS sedan 1989 44kW 4 скорости-по неволя-пръдливия Ханс-продаден 0878316296и 0893569553

                              Comment


                              • Според майстора да.
                                sigpicAlfa Romeo 156 1.9 jtd 110 hp 2001 + remap - ex
                                156 Sportwagon 1.9 m-jet 140 hp

                                Comment

                                Working...
                                X